Friday, April 10, 2009

“ရာဇာဓိရာဇ္ရဲ့….. ဇပ္”

(ေရႊအိမ္စည္)

(က)
ေတာင္ေပါက္ရြာက .....ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးၿမိဳ့နယ္အတြင္းရွိသည့္ေက်းရြာျဖစ္သည္။ ရြာႀကီးတစ္ရြာဟု ဆုိရမည္။ အိမ္ေျခ ၂၀၀-ခန္႔ရွိမည္။ ရြာက ရြာတန္းရွည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းကုန္း၊ ေပါေလာကုန္း၊ ျမင္၀ါးကုန္းရြာမ်ားႏွင့္ တဆက္တည္းရွိေန၍ တစ္ရြာတည္းကဲ့သို႔ျဖစ္ေနသည္။ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားသာေနထုိင္ၾကသည့္ မြန္ရြာျဖစ္သည္။ရြာ၌ ...အစိုးရအလယ္တန္းေက်ာင္းရွိသည္။ ေဆးေပးခန္းရွိသည္။ ေက်းလတ္က်န္းမာေရးမွဴးတစ္ဦးထုိင္သည္။ စီးပြားေရးက လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ရာဘာၿခံလုပ္ငန္း....။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဗီြဒီယုိရုံမ်ားေထာင္လာၾကသည္။ ထုိင္းႏွင့္မေလးရွားသို႔လည္း ထြက္၍အလုပ္လုပ္ၾက၏။ စီးပြားေရးအဆင္ေျပၾကသည္ဟု ဆုိရမည္။ အိမ္မ်ားက သြပ္မိုးပ်ဥ္းေထာင္အိမ္ၾကီးမ်ားက မ်ားသည္။ ေရနံေခ်းသုတ္ထားသျဖင့္ အိမ္မ်ားက မဲ၍ေနသည္။ ရြာလယ္ရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ႏွစ္ထပ္တုိက္ေက်ာင္းႀကီးျဖစ္သည္။ ေပါေလာကုန္းရြာႏွင့္ျမင္၀ါးကုန္းရြာတို႔တြင္လည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားရွိၾက၏။ ရာဘာေစ်းေကာင္း၍ လယ္ေျမမ်ားတြင္ပင္ စပါးမစုိက္ပဲ ရာဘာစိုက္လာၾက၏။ ေတာင္ေပါက္မွ ရာဘာမ်ားအား မုဒံုသို႔ ပို႔သည္။ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးသို႔ ပို႔သည္။ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးကမူ ခက္ခဲ့၏။ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးသို႔ သြားလွ်င္ ..... လွည္းႏွင့္၀ဲဇလီရြာသို႔ သြားရသည္။ ၀ဲဇလီေရာက္မွ စက္ေလွႏွင့္ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးသို႔ စုန္ဆင္း၍ သြားရ၏။ မုဒံုသို႔ သြားလွ်င္လည္း ..... ေတာင္ေပါက္မွ ၀င္းေယာ္ဆိပ္ႀကီးရြာသို႔ လွည္းႏွင့္သြားရ၏။ ၿပီးလွ်င္ .... ၀င္းေယာ္ဆိပ္ႀကီးမွတဆင့္ စက္ေလွႏွင့္၀င္ေယာ္ေခ်ာင္းအတုိင္း ေခ်ာင္းႏွခြရြာသို႔ ဆင္းရသည္။ ေခ်ာင္းႏွစ္ခြေရာက္လွ်င္မူ ကားလမ္းေပါက္ၿပီ။ ထိုမွ မုဒံုသို႔ကားႏွင့္ သြားရသည္။
မြန္ျပည္သစ္ပါတီမွ အပစ္အခတ္မရပ္စဲမွီအထိ ေတာင္ေပါက္တြင္ နအဖ စစ္တပ္စခန္းထုိင္ခဲ့သည္။ ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုနီးပါးရွိမည္။ ဆယ္ႏွစ္နီးပါး နအဖစစ္တပ္မွ စခန္းထိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း နအဖစစ္သားမ်ားႏွင့္ ေတာင္ေပါက္ရြာသူတို႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့သည္ဟူ၍မရွိ.....။ ေတာင္ေပါက္ရြာသူတုိ႔က စည္းထား၏။ ဖက္ဆစ္တုိ႔ိႏွင့္ ေသြးမေႏွာ ....။ အပစ္အခတ္ မရပ္စဲမီက မြန္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္မွ ဗိုလ္မွဴး ထား၀ရ၏ တပ္ဖြဲ႔ ေတာင္ေပါက္ရြာရွိ နအဖတပ္စခန္းသို႔ ၀င္တုိက္၏။ ၀င္တုိက္မည္ကို ရြာသားမ်ားက ႀကိဳသိၾက၏။ ဗိုလ္မွဴးထား၀ရ၏ တပ္မ်ား၀င္လာလွ်င္ ေခြးမ်ားမေဟာင္းေစရန္ ရြာသားမ်ားက ေခြးမ်ားအား ႀကိဳးခ်ည္၍ ထိန္းထားေပးၾက၏။ နအဖ စခန္းက်သြား၏။ ေနာက္ေန႔တြင္မူ .... ေနရာေျပာင္း၍ နအဖက စခန္းသစ္ျပန္ေဆာက္၏။ ရြာသားမ်ားက သစ္ခုတ္ေပးရ၏။ ႏွီးဖ်ာေပးရသည္။ သက္ကယ္ပစ္ေပးၾကရျပန္၏။
ဇမိျမစ္ႏွင့္၀င္းေယာက္ေခ်ာင္းအၾကား၌မြန္ရြာေပါင္း ၂၄ -ရြာရွိ၏။ ၂၄-ရြာအနက္ ေတာင္ေပါက္ရြာက ရြာႀကီးျဖစ္၏။ ေတာင္ေပါက္ေက်းရြာအုပ္စု၀င္ရြာမ်ားအျဖစ္ ထုိရြာ ၂၄-ရြာအား ေတာင္ေပါက္ ၂၄-ရြာဟုပင္ေခၚၾကသည္။ ေတာင္ေပါက္ ၂၄-ရြာက မြန္ျပည္သစ္ပါတီ ....မြန္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ သမိုင္းေရးအရ အခန္းက႑ႀကီးခဲ့၏။ ႏုိင္ေအာင္ထြန္းဦးေဆာင္သည့္ မြန္တပ္ဦး .... `လက္နက္ႏွင့္ဒီမိုကေရစီ` လဲသြားခဲ့သည့္အခါ၌ ႏိုင္ေရႊက်င္သည္ ေတာင္ေပါက္ ၂၄-ရြာတြင္ပင္ က်န္ခဲ့၏။ ေတာင္ေပါက္ ၂၄-ရြာမွပင္ .... မြန္ျပည္သစ္ပါတီအား ထူေထာင္ခဲ့၏။ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးထြားေစခဲ့၏။ ဤေဒသမွပင္ ဥကၠဌႀကီး ႏုိင္ေရႊက်င္၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ မြန္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး အလံသည္ ျမင့္ျမင့္မားမား လႊင့္ထူႏိုင္ခဲ့၏။ ဥကၠဌ ႏိုင္ေရႊက်င္ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ .... မြန္ျပည္သစ္ပါတီအား ဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့သည့္ ဥကၠဌ ႏိုင္ထင္သည္လည္း .... ေတာင္ေပါက္ ၂၄-ရြာ ဇာတိသားပင္ ....။ ယခုေတာ့ .....ဥကၠဌႏိုင္ထင္ သည္လည္း မရွိေတာ့ ....။ ကြယ္လြန္ေလၿပီ ။

(ခ)
မြန္အမ်ဳိးသားေန႔အခမ္းအနားျပဳလုပ္သည့္ျမက္ခင္းျပင္က ေတာင္ေပါက္ရြာအလယ္တန္းေက်ာင္း၀င္းအတြင္းတြင္ျဖစ္သည္။ အခမ္းအနားစင္ျမင့္က အေရွ႔အရပ္အား ေနာက္ခံျပဳ၍ထား၏။ ရာဇာဓိရာဇ္စ္၏ ပံုတူပန္းခ်ီကားခ်ပ္ႀကီးမ်ားက စင္ျမင့္၏တဖက္တခ်က္စီတြင္ မတ္မတ္ေထာင္လ်က္ .....။ မင္းေျမွာက္တန္ဆာမ်ားႏွင့္ ပေဒသရာဇ္ဘုရင္သည္ စင္ျမင့္ထက္၌ အိေၿႏၵႀကီးစြာႏွင့္ ရပ္၍ေနသည္။ ေက်ာက္စီလက္သံုံးေတာ္ဓါးက ခါး၌ လြယ္လ်က္....။ လက္၀ဲဘက္္လက္က ေက်ာက္စီဓါးအိမ္အား ဆုတ္ကိုင္ထားၿပီး လက္ယာဘက္လက္ကိုမူ ဓါးရိုးေပၚ၌ တင္၍ထား၏။ စူးရွေသာ မ်က္၀န္းမ်ားက အေရ့ႈသို႔ စူးစုိက္၍ၾကည့္ေနသည္။ စင္ျမင့္အထက္ေနာက္ခံအျပာေရာင္ပိတ္ကားေပၚ၌ မြန္ဘာသာႏွင့္စာတန္းမ်ား ေရးထား၏။ မြန္အမ်ဳိးသားေန႔အခမ္းအနားဟူ၍ျဖစ္မည္။ မြန္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအလံမ်ားက စင္ျမင့္ထက္အလံတုိင္မ်ားအေပၚ၌ နီနီရဲရဲ.....။ ေျမာက္ေလ အေမြ႔၌ ဟသာၤတုိ႔က ပ်ံၾကြေတာ့မည္ႏွယ္ ....။ စင္ျမင့္၏၀ဲယာတြင္က မြန္ရဟန္းသံဃာမ်ား....။ခံုတန္းရွည္မ်ားထက္၌ စံပယ္၍ေနၾကသည္။ အပါး ၅၀-ေက်ာ္ခန္႔ရွိမည္။ လူပရိတ္သတ္ကမူ စင္ျမင့္၏အေရွ႔ျမက္ခင္းျပင္၌ ....။ ေတာင္ေပါက္ ၂၄-ရြာမွ မြန္အမ်ဳိးသား ႏွစ္ေထာင္ခန္႔ရွိမည္။ ၀ကၤပါ မြန္အမ်ဳိးသား အထက္တန္းေက်ာင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေတြ႔ရ၏။ သူတုိ႔က စင္ျမင့္၏အေရွ႔၌.....။ အနီေရာင္ ခ်ိတ္အဆင္ထမီ၊အျဖဴေရာင္ရင္ဖံုးအင္က်ီႏွင့္ မြန္အမ်ဳိးသမီးတုိ႔က .... ယဥ္သည္ဟု ထင္မိ၏။မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႔ကမူ အျဖဴေရာင္တုိက္ပံုအင္က်ီ၊ အနီေရာင္အကြက္စိပ့္ လံုခ်ည္မ်ားႏွင့္....။အေရွ႔ဆီမွ ပတၱျမားရည္္မ်ားလ်ံက်၍ လာၿပီ.....။ အခမ္းအနားအစီအစဥ္မ်ားအား ဖတ္ၾကား၍သြားသည္။ မြန္ဘာသာႏွင့္ဖတ္ၾကားသြားျခင္းျဖစ္၍ .....မသိလုိက္။ အနားမွသူအား ေမးရသည္။ အခမ္းအနားအစီအစဥ္ႏွင့္ က်င္းပပံုမ်ားအား ၾကည့္ၿပီး က်ေနာ့္စိတ္၌ ပေဒသရာဇ္္အေငြ႔အသက္အခ်ဳိ႔အား ခံစားရသလိုျဖစ္မိ၏။
ပတၱျမားေသြးရည္မ်ားက ေဖ်ာ့၍ ....ေဖ်ာ့၍ လာၿပီ။ ပထမ .... ပန္းရင့္ေရာင္ .... ေနာက္ေသာ္ ..... လိေမၼာ္ေရာင္ .....။ အေရာင္မ်ားေျပာင္း၍သြား၏။ အေႏြးဓါတ္သည္ ျမက္ခင္းျပင္အတြင္းသို႔ တုိး၀င္စျပဳလာၿပီ ။ စကားေျပာသည့္ စင္ျမင့္ေရွ႔၌ သံလြင္ေရာင္ မြန္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ စစ္၀တ္စံုႏွင့္ မြန္အမ်ဳိးသားတပ္မေတာ္မွ စစ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး စကားေျပာ၍ေနသည္။ သူ႔၏အေနာက္၌က ဟံသာ၀တီျပည့္ရွင္ ရာဇာဓိရာဇ္........။ ရာဇာဓိရာဇ္၏ မ်က္လံုးမ်ားက သူ၏အေရွ႔မွ စကားေျပာေနေသာ “သူရဲ” ကိို ေက်ာ္၍ မြန္အမ်ဳိးသားထုအားၾကည့္၍ ေနသည္။ ရာဇာဓိရာဇ္ ၏မ်က္လံုးမ်ားက က်ေနာ့္ထံသို႔လည္းေရာက္၏။ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားကား သူ႔ဘ၀အား ေျပာျပေနသည္ဟု ခံစားရ၏။
ဗညားႏြဲ႔ က ဟံသာ၀တီထီးနန္းအား လြယ္လြယ္ႏွင့္ရလာခဲ့သူ မဟုတ္ .....။ ပုန္ကန္ခဲ့ရသည္။ မြန္သူရဲ သံုးက်ိပ္ႏွင့္ ဗညားႏြဲ႔သည္ ဟံသာ၀တီပဲခူးအား ဒဂုန္မွေန၍ ေတာ္လွန္ခဲ့ရသည္။ ေတာ္လွန္ေရးသမား ဗညားႏြဲ႔....။ ဒဂုန္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား ဗညားႏြဲ႔၏ ပထမဦးဆံုးတုိက္ပြဲက ..... ဟံသာ၀တီျပည့္ရွင္ မဟာေဒ၀ီ၏သစၥာခံမ်ားအား သုတ္သင္သည့္ပြဲျဖစ္သည္။ ဗညာႏြဲ႔က သူ႔ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္အား ႀကိဳ၍မွာထားသည္။
“ ငါတုိ႔ ဒဂုန္သို႔ေရာက္လွ်င္ မဟာေဒ၀ီ၏ ကၽြန္ (၁၈)ေယာက္ကို ေခၚမည္၊ အားလံုးေရာက္လွ်င္ `ဇပ္` ဟု ငါဆုိမည္။ ထုိအခါ မင္းတုိ႔အား လံုး ထခုတ္ၾက ”
ဒဂုန္သို႔ေရာက္ေသာ္ ဇညားႏြဲ႔သည္ မဟာေဒ၀ီ၏သစၥာခံ ကၽြန္ (၁၈)ေယာက္တုိ႔အား ေခၚ၏။ ၿမိဳ့၀မ္းသား လူႀကီးမ်ားကိုလည္း ဖိတ္၏။ ၿမိဳ့၀မ္းသား၊ ၿမိဳ့မ်က္ႏွာဖံုးလူႀကီးမ်ားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာမ်ားအသီးသီးေရာက္လာၾက၏။ မဟာေဒ၀ီ၏ကၽြန္မ်ားလည္း ေရာက္လာၾက၏။
ဗညားႏြဲ႔က ....
” ယခုအင္း၀ စစ္ခ်ီလာသည္မွာ ဆင္းျမင္းစစ္သည္ဗိုလ္ပါမ်ားႏွင့္တကြ သာယာ၀တီသို႔ ေရာက္ေနၿပီဟု သတင္းရ၍ ငါ့ကုိ ဒဂုန္သို႔ ဆင္းလာရန္ သုုရွင္အမိန္႔ရိွလိုက္၏။ ၿမိဳ့ျပက်ဳံးေျမာင္း မေကာင္းသည္ကိုျပင္၍ ျပလက္ရန္း စီးရန္ကိစၥအတြက္ မင္းတုိ႔ကို ေခၚျခင္းျဖစ္သည္” ဟု ဆုိသည္။
ဗညားႏြဲ႔၏ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္က ဓါးကိုယ္စီႏွင့္ ဗညားႏြဲ႔အား ၾကည့္ေနၾက၏။
ထိုအခိုက္..... ဗညားႏြဲ႔က ”ဇပ္” ဟု ဆိုလုိက္၏။
ဗညားႏြဲ႔၏ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္က ထ၍ မဟာေဒ၀ီ၏ ကၽြန္ (၁၈)ဦးအား ဓါးႏွင့္ခုတ္္ၾက၏။ အားလံုးေသဆံုးကုန္ၾက၏။
ဗညားႏြဲ႔က ၿမိဳ့၀မ္းသား ၿမိဳ့မ်က္ႏွာဖံုးမ်ားအား ေမး၏။
“မင္းတုိ႔ ငါ့ဘက္ေနမည္လား၊ သူ႔ဘက္ေနမည္လား”
“ အရွင္သားဘက္ ေနပါမည္ဟု ” ေျပာၾက၏။ ထုိအထဲမွ ႏွစ္ေယာက္ကမူ ....
“ ပဲခူးစစ္ကို အရွင့္သားေတာ္ မႏိုင္ေခ်ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အားလံုး ပ်က္စီးျခင္းသို႔မေရာက္ၿပီေလာ ” ဟု ဆုိ၏။ ထုိအခါ ဗညားႏြ႔ဲက ....
“ဇပ္” ဟု ဆုိျပန္၏။
ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္က ထုိ ၂-ဦးအား ထ၍ဓါးႏွင့္ခုတ္ျပန္၏။
ရာဇာဓိရာဇ္ထံမွ အၾကည့္အားလႊဲဖယ္၍ စင္ျမင့္ဆီသို႔ေရာက္၏။
မြန္ျပည္သစ္ပါတီမွ စစ္ေခါင္းေဆာင္သည္ မြန္ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ မြန္လူထုအား အပစ္အခတ္ရပ္စဲသည့္အေျခအေနမ်ားအေပၚ တင္ျပအစီရင္ခံ၍ ေနသည္။ မြန္ျပည္သစ္ပါတီႏွင့္ နအဖ အပစ္အခတ္မရပ္စဲမွီႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီး မြန္လူထု၏ဘ၀အေျခအေနမ်ားအား ယွဥ္ထုိး၍ ျပသည္။ ဘာသာ၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခအေနမ်ားက မထူးျခား .....။ မြန္အမ်ဳိးသားထုက စစ္အုပ္စု၏ ဖိႏွိပ္မႈေအာက္၌ ခံေနရဆဲ ....။ လြတ္ေျမာက္မႈ ဟူ၍က မရွိ။
ဤအေျခအေနေအာက္၌ ..... ဘာလုပ္မလဲ....။ မြန္လူထုအား အေျဖေပးခိုင္၍ ေနသည္။ မြန္ျပည္သစ္ပါတီက မြန္အမ်ဳိးသားထုႏွင့္ မကင္းကြာ .....။ ၁၉၉၅ခုႏွစ္ နအဖႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲရန္ စဥ္းစားသည့္အခ်ိန္အခါတြင္လည္း ဤသို႔ပင္ .... ေရးေခ်ာင္းဖ်ား၌ ရဟန္းသံဃာမ်ား မြန္အမ်ဳိးသားမ်ားအား ေတြ႔ဆံု၍ ခ်ျပၿပီး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအား ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ယခုလည္း မြန္အမ်ဳိးသားအေပါင္းအား ေမးခြန္းထုတ္၍ေနေလၿပီ .....။ မြန္အမ်ဳိးသားထုက မည္သို႔ အေျဖေပးလုိက္သည္မသိ.....။ က်ေနာ္နားထဲတြင္မူ .....။
“ဇပ္” .......
ဟုၾကားလိုက္မိ၏။

၀န္ခံခ်က္ .......
ရာဇာဓိရာဇ္၏ အတၱဳပတၱိႏွင့္ပါတ္သတ္၍ ေဒါက္တာ ႏုိင္ပန္းလွ၏ ရာဇာဓိရာဇ္ အေရးေတာ္ပံုက်မ္းမွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။


၂၀၀၈ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ၌ မစၨ်ိမတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

1 comment:

  1. တခ်ိဴ ့အခ်က္လက္မွားေနတယ္..ရြာနဲ ့တပ္အေၾကာင္း

    ReplyDelete